~ Rosalía de Castro

Frise feuille vigne 30

Rosalia de Castro

Negra Sombra
Ombre NoireBlack Shadow

Cuando pienso que te fuiste,
negra sombra que me asombras,
a los pies de mis cabezales,
tornas haciéndome mofa.

    Quand je pense que tu es partie,
    ombre noire qui m’inquiètes,
    à mon chevet,
    tu reviens te moquer de moi.

          When I think that you have parted,
          black shadow that overshades me,
          at the foot of my head pillows
          you return making fun of me.

Cuando imagino que te has ido,
en el mismo sol te me muestras,
y eres la estrella que brilla,
y eres el viento que zumba.

    Quand j’imagine que tu t’en es allée,
    en plein soleil tu te montres,
    et tu es l’étoile qui brille,
    et tu es le vent qui bruit.

          When I fancy that you’ve gone,
          from the very sun you taunt me
          and you are the star that shines
          and you are the wind that moans.

Si cantan, eres tú que cantas,
si lloran, eres tú que lloras,
y eres el murmullo del río
y eres la noche y eres la aurora.

    S’ils chantent, c’est toi qui chantes,
    s’ils pleurent, c’est toi qui pleures,
    et tu es le murmure du ruisseau,
    et tu es la nuit et l’aurore.

          If there’s singing it’s you who sings,
          if there’s weeping it’s you who weeps,
          and you are the river’s rumour
          and the night—and the dawn.

En todo estás y tú eres todo,
para mí y en mi misma moras,
ni me abandonarás nunca
sombra que siempre me asombras.

    Tu es en tout et tu es tout,
    pour moi et en moi tu vis,
    jamais tu ne m’abandonneras
    ombre qui toujours m’inquiètes.

          Everywhere you are in everything,
          for and within me you live
          nor will you ever leave me,
          shadow that always shades me.


[ Music ] Negra sombraLuz Casal (Carlos Nuñez)

    rosalia-castro-de-murguia-por-luis-sellierRosalía Castro de Murguía por Luis Sellier

Important figure of the Galician romantic movement Rosalía de Castrorosalia-de-castro

de-castro

Frise Vigne séparation

Adiós ríos

Goodbye, rivers, goodbye, springs,
Goodbye, trickling streams;
Goodbye, all I see before me:
Who knows when we’ll meet again?

Oh my home, my homeland,
Soil where I was raised,
Little garden that I cherish,
Fig trees I grew from seed.

Meadows, rivers, woodlands,
Pine groves bent by wind,
All the chirping little songbirds,
Home I cherish without end.

Mill nestled between the chestnuts,
Nights lit brightly by the moon,
Tremor of the little bells,
My parish chapel’s tune.

[ Music ] Adios Ríos, Adios FontesAmancio Prada

Adios Rios, Adios Fontes

Adiós, ríos; adiós fontes;
adiós, regatos pequenos;
adiós, vista dos meus ollos,
non sei cando nos veremos.

Miña terra, miña terra,
terra donde me eu criey,
hortiña que quero tanto
figueiriñas que prantey,

prados, ríos, arboredas,
pinares que move o vento,
paxariños piadores,
casiña do meu contento,

muíño dos castañares,
noites craras de luar,
campaniñas trimbadoras
da igrexiña do lugar,

amoriñas das silveiras
que eu lle daba ó meu amor,
camiñiños antre o millo,
¡adiós, para sempre adiós!

¡Adiós groria! ¡adiós contento!
¡Deixo a casa onde nacín,
deixo a aldea que conoço
por un mundo que non vin!

Deixo amigos por estraños,
deixo a veiga polo mar,
deixo, en fin, canto ben quero…
¡Quén pudera non deixar…!

Adiós, adiós, que me vou,
herbiñas do camposanto,
donde meu pay se enterróu,
herbiñas que biquey tanto,
terriña que nos crióu.

Xa se oyen lonxe, moy lonxe,
as campanas do Pomar ;
para min, ¡ay !, coitadiño,
nunca máis han de tocar.

Xa se oyen lonxe, máis lonxe…
Cada balada é un dolor ;
voume soyo, sin arrimo…
Miña terra, ¡adiós!, ¡adiós!.

¡Adiós tamén, queridiña…!
¡Adiós por sempre quizáis…!
Dígoche este adiós chorando
dende a beiriña do mar.

Non me olvides, queridiña,
si morro de soidás…
Tantas légoas mar adentro…
¡Miña casiña! ¡meu lar!

Frise Vigne séparation Les POETESPOETS

Frise feuille vigne 30

Accueil - HomeBas de Page HERBE

3 réflexions sur “~ Rosalía de Castro

Laisser un commentaire

